• تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 17:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

با ابلاغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهدی خداپرست به عنوان عضو ستاد راهبری هوش مصنوعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب شد

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابلاغی دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی و مدیر گروه چشم پزشکی این دانشگاه را به عنوان عضو ستاد راهبری هوش مصنوعی در سلامت منصوب کرد.

انتصاب دکتر مهدی خداپرست به عنوان عضو ستاد راهبری هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی تهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، در متن این ابلاغ آمده است:

با سلام و احترام،
هوش مصنوعی، در علوم پزشکی شامل استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی برای جستجو و آنالیز داده‌های پزشکی و کشف الگوها برای کمک به بهبود نتایج سلامت و تجربیات بیماران است. به لطف پیشرفت‌های اخیر در علم کامپیوتر و انفورماتیک، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت‌های درمانی، بهداشتی مدرن است. پیشرفت این رشته به حدی است که در آینده خیلی نزدیک، هوش مصنوعی به بخش اصلی سیستم‌های سلامت دیجیتال تبدیل خواهد شد. 
با عنایت به موارد فوق، برنامه ریزی دانشگاهای علوم پزشکی برای آشنایی با مبانی، اصول و کاربرد های هوش مصنوعی و استفاده  بهینه از آن، نه تنها الزامی است، بلکه تعجیل و تسریع در این امر بسیار ضروری است. 
نظر به تعهد، تجربه، توانمندی و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی جنابعالی/ سرکارعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان عضو ستاد راهبری هوش مصنوعی در سلامت منصوب می شوید. انتظار میرود با حضور منظم، تدبیر و نظارت بر حسن پیشبرد امور و ارائه طریق از سوی شما، این ستاد بتواند در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی موضوعات هوش مصنوعی در سلامت به درستی قدم برداشته و به جایگاه علمی و اقتصادی نظام سلامت و اهداف سند چشم انداز افق 1410 کشور در این زمینه واصل شود.
از درگاه خداوند متعال توفیق همکاران محترم را در انجام امور محوله خواستارم.
 
دکتر حسین قناعتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

  • گروه خبری : هوش مصنوعی
  • کد خبر : 266123
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید